Home > Uncategorized > Social media voor marketing gebruiken?

Social media voor marketing gebruiken?

Helaas gebruiken veel Linked-inners het medium alleen niet doeltreffend genoeg. Hoe ben en blijf ik interessant voor potentiële clienten/werkgevers? In deze blog zal ik tips aandragen voor het effectief inzetten van jouw eigen Linked-in pagina! Begin vandaag nog, het werkt!!!

Cijfers Linked-in in Nederland:
* plusminus 2.300.000 Nederlandse leden (hoogste participatiegraad ) van de gebruikers is 44% vrouw en 56% man

* vele nieuwe leden per dag

* staat open om benaderd te worden voor ander werk (Career Opportunties)

Hyves is een Nederlands product, wat min of meer soortgelijke zaken aabiedt. Ik beperk me tot de grote speler LinkedIn.

Tips voor inzet Linked-in profiel voor je clienten/werkgevers:

1. Upload een correcte (!) foto (geen foto van het uitgaan);

1. Creëer betekenisvolle URL bv: http://www.linkedin.com/in/thomasklutman (goed voor je SEO-zoekresultaten)

1. Contact settings: stel in wie en hoe ze je mogen benaderen, en bekijk deze emails ook regelmatig.

1. Groups: voeg groepen toe die je interesseert of waar jij je mee wilt meten of creëer zelf een groep (nog beter)

1. Creëer goede heading: stel hier zoekwoorden in, waarop jij gevonden wilt worden, een heading als: Student Commerciële Economie is vrij zinloos. In mijn geval heb ik: SEO | Counsellor | Social Media | Bloggen | Angst | Docenten | Training (deze zoekwoorden komen direct naast je profiel te staan in o.a. Google)

1. Voeg een summary toe: op deze manier geef je naast je werkervaring en studies een beter beeld aan de bezoeker van je pagina.

1. Voeg al je (relevante) studies en werkervaringsplaatsen toe.

1. Zorg voor interactie: maak koppelingen met blogs die je schrijft, Twitter etc. (bij Twitter kun je instellen welke berichten je gepost wilt hebben op je Linked-in profiel)…Zie andere Twitters van #abvc voor ervaringen.

1. Neem deel aan discussies: dit is én goed voor je SEO-resultaten en laat zien dat je actief met je vakgebied bezig bent.

Begin vandaag nog met het opzetten en vooral onderhouden (!) van je Linked-in pagina.

Door mijn Linked-in pagina ben ik door een aantal bedrijven benaderd om voor hen te gaan werken na het afstuderen. Dat was niet gelukt zonder mijn Linked-in pagina:-)! Het is dus een ontzettend effectief instrument, mits je het goed inzet!

Succes

Categorieën:Uncategorized
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

