Home > Uncategorized > Hoe krijgt een ABVC counsellor (meer) clienten?

Hoe krijgt een ABVC counsellor (meer) clienten?

Flowacademie.nl gaf een training over Hoe verzamel je clienten? Hun antwoord: Een goede ABVC geaccrediteerde opleiding is een begin, en goed therapeut zijn, maar de truuk zit vooral in de ondernemer zijn. Immers, zonder ondernemer geen clienten om mee te werken…Je moet jezelf verkopen. En dat vergt veel inspanning. Let wel, de ervaring leert dat de eerste kleine stap al gauw tot meer stappen leid, en dat vaak een versnelling optreedt in succes. Je moet dus eerst een goede verkoper zijn. Wat is dat? Een verkoper hoort de client, en begeleidt hem in de vraag.

De verkoper geeft informatie, helpt met opties en keuzes, en eigenlijk lijkt dat toch ook op counselling. Zie jezelf als adviseur en de eerste stap naar clienten werven is gezet.

De client komt met een probleem, en zoekt hulp bij jou. De client komt bij jou via mond-op-mond reclame, advertenties, artsbezoek, ondernemersbezoek, workshops, presentaties, websites, flyers, folders, en dan is de volgende stap de client aan jou te binden: de client moet overtuigd zijn dat bij jou oplossingen zijn te halen.  Biedt in je flyer geen breed scala aan maar hou het klein: overtuig zo de client dat je een specialist bent. Niet meer dan 6 opties..

  • Wek interesse
  • Zorg ervoor dat de ander denkt dat jij nodig bent: benadruk in je teksten de oplossing en de begeleiding. Geef oplossingen aan in je teksten, en zorg dat men in kan schrijven voor eeen nieuwsbrief.
  • Durf op te vallen: kijk naar wat anderen doen, en kies een iets ander pad. Opvallen is juist goed om gezien te worden, en als men je etalage ziet dan pas kan er gekozen worden.
  • Neem contact op: terugbellen binnen 24 uur, en met een strakke antwoordapparaat tekst.
  • Zorg dat er een concrete afspraak komt, en noteer de contactgegevens van de ander.  
  • Wanneer de client eenmaal in huis is bouw je vertrouwen op: professionele uitstraling van je pand, entree en ontvangst helpt hier. Denk aan een hotelachtige uitstraling, net theedoosje, schone kopjes..en mooie visitekaartjes, wat duurdere kwaliteit.
  • Wees oprecht, beloof niet te veel, en praat vanuit vertrouwen in je eigen kunnen.
  • Hou de client vast, versterk hun belang, en zorg dat de client je ambassadeur wordt (weggeef kaartjes meegeven) . denk ook aan nazorg met kerstattenties of verjaardagskaartjes, en af en toe nabellen.
  • Bij het afscheid  vraag gerust om referenties.

Tips: doe de marketing zelf: het is jouw bedrijf en jij kent jezelf het beste. Dat betekend ook dat je gerust kleine klussen kunt uitbesteden hoor.  Blog en Twitter (met #abvc) kun je zelf doen, en verhoogt je Google status.

 

PR mogelijkheden:

De beurs: benader de clienten met folders, met een praatje wat je doet “Misschien heeft u ook wel eens een moment dat iets niet lekker loopt, en heeft u dan de behoefte om met iemand hierover te praten. Mijn bedrijf biedt dat soort diensten aan”. Geef voorbeelden waarin u zoal geholpen hebt, en vraag naar hun gegevens om eventueel wat na te sturen.

Voorstellen aan de huisarts in uw gemeente: Stel u voor en uw bedrijf, zeg dat het gespecialiseerd is in laagdrempelige psychosociale zorg en dat u een registreerde counsellor bent aangesloten bij een beroepsvereniging ABVC.

Beschrijf een casus: een persoon die regelmatig bij de huisarts komt, waar fysiek niet veel mee is maar waar de huisarts de indruk heeft dat het om zaken tussen de oren gaat, om iemand die niet lekker in het vel zit en aandacht nodig heeft. De wachtkamer is al vol, u heeft maar 10 minuten, en u merkt dat u bij deze persoon niet zo goed functioneert. Misschien een persoon om eens door te verwijzen naar een counsellor?

Als ABVC lid wordt u regelmatig bijgeschoold, en zijn er jaarlijkse accreditatie. ABVC counsellors hebben een erkende opleiding gehad en vallen onder een beroepscode. Vergoeding door zorgverzekeraars is mogelijk.

Beschrijf uw specialismen, en sluit af met een uitnodiging om uw praktijk eens te bezoeken.   

ammerlaancounseling.nl

 

Advertenties
Categorieën:Uncategorized
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: