Home > Uncategorized > Social Marketing bijeenkomst voor zorgaanbieders 5 nov

Social Marketing bijeenkomst voor zorgaanbieders 5 nov

Op 5 november organiseren het Centrum Gezond Leven van het RIVM en Pharos een netwerkbijeenkomst Sociale marketing. Sociale marketing is een succesvolle aanpak in het verleiden van een doelgroep tot het maken van gezonde keuzes.

Sociale marketing is een succesvolle aanpak in het verleiden van de doelgroep tot het maken van gezonde keuzes. In het voorjaar 2013 zijn er drie netwerkbijeenkomsten geweest in Rotterdam, Den Bosch en Amersfoort. Vanwege het grote succes en de aanhoudende vraag volgt 5 november een extra bijeenkomst in Groningen!

Bereiken en verleiden!

Sociale marketing is een succesvolle aanpak in het verleiden van mensen tot het maken van gezonde keuzes. Maar waar bevindt zich uw doelgroep? Hoe bereikt u ze? Hoe verleidt u uw doelgroep tot het maken van de juiste keuzes? Hoe past u de sociale marketing toe in de praktijk? En welke stappen zet u eerst? Tijdens de netwerkbijeenkomst komen deze vragen aan bod en is er volop ruimte om kennis en ervaringen met elkaar uit te wisselen. Als professional op het gebied van gezondheid en preventie krijgt u inzicht in de basiselementen van sociale marketing die u in de praktijk kunt toepassen. Aan de hand van sprekende voorbeelden ziet u hoe het werkt.

Duurzame gedragsverandering

Sociale marketing biedt een planmatige aanpak om uw doelgroep te begrijpen en te verleiden met voor hen aantrekkelijke vooruitzichten. Het is een instrument voor duurzame gedragsverandering bij grotere groepen mensen.

Laat u inspireren

Kom naar de regionale netwerkbijeenkomst van het RIVM Centrum Gezond Leven en Pharos. Laat u inspireren over het gebruik van sociale marketing op 5 november 2013 in Groningen.

De bijeenkomst vindt plaats in de middag. Na ontvangst met een lunch wordt u op een verrassende manier meegenomen in de wereld van sociale marketing en neemt u kennis van de werkwijze van de gemeente waar u te gast bent.

Aanmelden

Meldt u snel aan door middel van dit inschrijfformulier (fd8.formdesk.com) voor een van onze netwerkbijeenkomsten want vol is vol!

Good practices

Vinkhuizen op je Gezondheid

(Inge Koekoek, GGD Groningen)

Hoe verleidt u mensen om in beweging te komen en mee te doen (met activiteiten) in de buurt? Het project ‘Vinkhuizen op je Gezondheid!’ van de gemeente Groningen buigt zich sinds 2010 over deze vraag. In samenwerking met zo’n 20 partijen zijn in het kader van ‘social marketing’ en publiek-private samenwerking interventies ontwikkeld, gebaseerd op de behoefte van bewoners en professionals in de wijk. Door de interventies komen mensen in beweging, melden zij zich aan voor activiteiten in de buurt, wordt ‘ongemerkt’ gewerkt aan het bewustzijn rondom een gezonde leefstijl, wordt ingespeeld op zorgvragen en worden mensen met elkaar in contact gebracht!

Jongeren en alcoholpreventie: segmentatie op basis van belevingswereld

(Meriam Janssen, GGD Hart voor Brabant)

Hoe verleidt u jongeren om pas op latere leeftijd te beginnen met alcohol en minder alcohol te drinken? GGD Hart voor Brabant en Motivaction segmenteerden jongeren tussen 12 en 18 jaar naar belevingswereld, normen en waarden. Deze segmenten vormen de basis voor interventie ontwikkeling.

Fruitcampagne van de Haagse Aanpak Gezond Gewicht

(Anneke van Soest, GGD Den Haag)

Dat fruit eten een onmisbaar onderdeel is van een gezond voedingspatroon is bekend bij iedereen. Toch lukt het veel mensen niet om 2 stuks fruit per dag te eten. De Haagse Aanpak Gezond Gewicht heeft in haar fruitcampagne gebruik gemaakt van sociale marketing en private partners om fruit eten aantrekkelijk te maken voor ouders, kinderen en school. Graag delen we onze ervaringen.

Impressies vorige bijeenkomsten

In april, mei, en juni zijn drie netwerkbijeenkomsten sociale marketing geweest. Er werd ingegaan op de basiselementen van sociale marketing en aan de hand van sprekende voorbeelden werd met elkaar gediscussieerd hoe de principes toepasbaar zijn. De netwerkbijeenkomsten zijn georganiseerd in samenwerking met Pharos (Kennis- en adviescentrum gezondheid, migranten en laagopgeleiden).

Bent u nieuwsgierig naar hoe de netwerkbijeenkomsten zijn verlopen? Op de pagina verslagen en impressies vindt u de verslagen en de presentaties per bijeenkomst.

Deel je ervaringen of vragen in de Linkedin logo: blauw icoontje met letters 'in'LinkedIn: groep sociale marketing.

Advertenties
Categorieën:Uncategorized Tags: , , ,
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: